pondělí 28. dubna 2014

Přesun do Agry a Taj Mahal

Let zpět naštěstí zrušen nebyl, takže jsme se dostali do teplého Dillí rychle a pohodlně. Měli jsme par hodin čas než nám mel jet vlak do Agry. Takže jsme žrali :-) Nevím jestli jsem to zmiňoval, ale objednání jízdenky do Agry bylo docela štěstí. Běžně se objednává třeba měsíc dopředu. My to zvládli týden předem.
Projít se po jakémkoli nádraží je zážitek na celý život ... Snazi se vas všemožně obrat, všude bordel jak sviňa, lidi leží všude nebo chodí sem a tam a cumi. Projíždějící vlaky jsou narvane k prasknutí. Teda hlavně nejnižší sleeper class, kde se stojí i na schodech. My měli lístek do 3AC, což je o level výš.
Doteď vše vycházelo, takže bylo otázkou času kdy se to změní. A ten čas nastal. Vlak začal nabírat zpoždění... Hodinu, dvě .. Na třech se to naštěstí zastavilo :-) co s volným časem? Jídlo :-) a taky jsme se šli mrknout do tourist booking office, jestli náhodou nepůjde koupit lístek z Agry dál. No a šlo to :-) a nejen tam. Koupili jsme prakticky všechny lístky na vlak co jsme potřebovali. A tím se nám vyloupl plán az do osmého května kdy dorazime zpět do Dillí. Haluz no... Byt hlavní sezóna, máme smůlu.
Tříhodinové zpoždění tedy beze zbytku využito. Nastoupili jsme (každý jinam) a jeli. Vlak vypadal na první pohled blbe, na druhy a třetí vlastně dobrý :-)
Za ty prachy hodně muziky. Svoje lehatko, povleceni, sem tam zásuvka s funkční klima! Tady by se naši dopravci mohli učit. Já jsem mel cestu celkem nudnou, Urbecovi chtěl spolucestující domluvit svatbu s jeho dcerou.. :-)
Zastávky neoznamuji, ale Indové se o nás oba postarali a vykoli včas, takže jsme v Agře potkali jeden druhého. Přesun na hotel v pohodě-zavolal jsem z nádražního kanclu do hotelu a zadarmo nás vyzvedl borec. No, nic není zadarmo, ze.... :-) druhy den jsme mu povolili nás vozit po Agře, páč tam není jen Taj Mahal. Cena rozumná...
Pivko s večeří na terase s pohledem na tmavý obrys Taj Mahalu a spát. V noci osvětlen není..
Vstavacka před šestou (je to drina, ta dovolena) a rychle tam. Není tak velký jak si myslíte, ale časem fakt uhrane. Slušná hrobka. Zajímavé je, ze minarety okolo jsou všechny nahnuté směrem od mauzolea... Možná prý kvůli ochraně hlavni části při zemětřesení.
"Sranda" je, že panovník co ho postavil, byl pak uvězněn vlastním synem do vězení, odkud pak Taj Mahal mohl jen pozorovat. No, udělali jsme nějaké fotky (radši dvakrát, páč urbec byl ve formě.. Btw. Už vám moc dalších fotek se slivovici neposle :-)  )  a šli na hotel. V těch šest ráno se to tam dalo, v devět už bylo plno... Hlavni sezona musí byt strašná.
V 10:30 bylo domluvené rande s ridicem. Velice milý chlapík, ukazoval nám knížku s doporučeními, ze je supr a tak. Ale klasicky jako každý Ind či naplava z Nepálu se vybarvil a tahal nás po obchodech, kde mel provize. Z jednoho nás téměř vykopli, když jsem se vysmál ceně, za kterou mi chtěl prodat kravatu či koberec. No, zbavili jsme se ho a šli dočkat večera, vybrat prachy a tak... Po cestě jsem viděl poprvé hořet elektrické vedení.. Nikdo si toho nevšímal, prostě hořelo a hořelo.
Ráno nás čekalo vstávání a shánění taxi ma vlak v 06:35, takže budicek v pět! (Domluvené taxi jsem odmítl, páč bylo drahé... Tzn. Asi o 15 Kč víc než by melo. Zní to možná blbe, ale cestovatelé pochopí...  )